Connect with us

Erhverv

Lokalt reklamebureau fusionerer med ungt bureau

Offentliggjort for

den

Det Kolding-baserede reklamebureau Adtention A/S fusionerer med Webstarters. Foto: Gary Britton/Adtention.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Det Kolding-baserede reklamebureau Adtention A/S byder det unge hold fra Webstarters A/S indenfor i en ny kreativ, digital konstellation.

Det er næppe nogen hemmelighed, at medie- og kommunikationsbranchen de sidste år har været præget af store digitale forandringer, der spiller en voksende rolle på de traditionelle reklamebureauers virke. Det er en udvikling det traditionsrige reklamebureau Adtention i Dalbygade i Kolding har fulgt tæt, og nu er offentliggørelsen af fusionen med det digitale marketing- og webbureau, Webstarters, en realitet. Det oplyser Adtention A/S i en pressemeddelelse:

– Vi er i Adtention kendte for at levere strategiske og kreative løsninger med et langsigtet, effektfuldt fokus. I kraft af fusionen med Webstarters, får vi nu mulighed for at tilbyde markedet et end-to-end rådgivning, og vores platform bliver dermed væsentligt styrket i fremtiden med den nytilkomne digitale fokusering, fortæller administrerende direktør, Brian Stein.

Det digitale serv er fremtidens matchbold

Den nyeste udgave af BureauTrends, en årlig rapport udarbejdet og udgivet af BureauBiz og MyResearch, vidner også om de digitale bureauers eksplosive vækst. De digitale bureauer præsterede i 2019 en bruttoavance på 2,872 milliarder kroner. Det er en stigning på 10,7% fra året før. Modsat oplever de traditionelle reklamebureauer ikke samme økonomiske fremgang.

Webstarters’ tidligere administrerende direktør, Dennis Frederiksen, ser derfor lyset i det kommende tværfaglige samarbejde:

– Èt af de kompetencesæt, de digitale bureauer mangler, er kreativitet. Omvendt kan vi i markedsudviklingen se, at de klassiske reklamebureauer i høj grad er udfordret af manglen på digitale kompetencer, fortæller han og fortsætter:

– Med Webstarters’ digitale profil, samt Adtentions kreative evner og tilgang til konceptudvikling, ser jeg vores samlede produkt til markedet som helhedsskabende og meget integrerbart på tværs af brancher.

Dennis Frederiksen indtræder sammen med Jesper Kaae, tidligere partner i Webstarters, i Adtentions nye partnerkreds.

Et gammelt bekendtskab i nye klæder

Adtention og Webstarters har boet dør om dør på Dalbygade i Kolding siden 2018, og de to bureauer har løbende samarbejdet om kundeprojekter for bl.a. C2B-auktionsplatformen Solgt.com samt Din Bilpartner, en af Danmarks største værkstedskæder.

Det er derfor også med stor ro i maven, at Brian Stein entrerer den nye, digitale alliance:

– Vi har samarbejdet med Webstarters de sidste tre år, og vi har tillige været partnere i virksomheden. Derigennem har vi i den grad fået bevis for de kompetencer, Webstarters har. Også vores værdier og måden, vi anskuer tingene på, er helt i linje med hinanden, så det er et perfekt match, slutter Brian Stein.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Reklame

Erhverv

Slutter sig til lykkebokse med overskudsmad

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Jensens Bøfhus i Kolding tilbyder nu lykkebokse med overskudsmad. Pressefoto.
Jensens Bøfhus i Kolding tilbyder nu lykkebokse med overskudsmad. Pressefoto.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jensens Bøfhus slutter sig nu til den stadigt voksende skare af restauranter og butikker i Kolding, der bekæmper madspild via appen Too Good To Go.

Som led i et bredt fokus på at bevæge sig i en mere bæredygtig retning tager Jensens Bøfhus nu et markant skridt i kampen mod madspild.

Pr. 14. juni vil Jensens Bøfhus-restauranter over hele landet sælge lykkeposer med overskudsmad via appen Too Good To Go, der forbinder forbrugere med restauranter og forhandlere, der har mad til overs. Det oplyser Jensens Bøfhus i en pressemeddelelse.

Jensens Bøfhus har testet konceptet i udvalgte restauranter i en periode på to uger, og det har været så vellykket, at det nu bliver implementeret i samtlige 21 filialer. Dermed slutter Jensens Bøfhus på Skovvangen sig også til ordningen.

Der bliver tilbudt to forskellige typer lykkebokse: En boks med et lunt måltid, der f.eks. kan bestå af spareribs eller en bøf med tilbehør. Og en boks med blandet salat fra Jensens Bøfhus’ populære salatbar, som er 100% økologisk og udviklet i samarbejde med Aarstiderne.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Ansætter ny serviceleder

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Søren Christensen er ansat som serviceleder hos CBRE Intego A/S el-tekniske afdeling i Kolding. Privatfoto.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

CBRE Intego i Kolding har ansat en ny serviceleder.

Søren Christensen, 36 år, er per 1. juni ansat som serviceleder hos CBRE Intego A/S el-tekniske afdeling i Kolding, hvor hans primære fokusområder er erhvervskunder.

Søren Christensen har en baggrund som elektriker og el-installatør, hvor han senest kommer fra en stilling som el-installatør ved Pro-Automatic. Han vil med sine kompetencer og erfaring bidrage til CBRE Intego A/S forsatte udvikling og vækst.

Privat bor Søren Christensen i Fredericia.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Erfaren herre bliver ny rådgiver i sparekassen

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 57-årige Finn Søndergaard, som skal være rådgiver i afdelingen på Buen i Kolding. Foto: Middelfart Sparekasse.
Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 57-årige Finn Søndergaard, som skal være rådgiver i afdelingen på Buen i Kolding. Foto: Middelfart Sparekasse.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Middelfart Sparekasse har ansat en erfaren herre i afdelingen på Buen i Kolding.

Det er 57-årige Finn Søndergaard, som kender både byen og branchen særdeles godt, skriver sparekassen i en pressemeddelelse.

Han er født i Kolding og har på nær et par afstikkere til henholdsvis København og Esbjerg boet i byen det meste af sit liv. Således også da han entrerede den finansielle sektor i 1983 som elev i den lokale afdeling af Sparekassen Bikuben.

40 års erfaring

Og nu kommer Finn Søndergaards knap 40 års erfaring som rådgiver altså kunderne i Middelfart Sparekasse til gode.

-Jeg valgte Middelfart Sparekasse, fordi det passer mig rigtig godt, at sparekassen er en relationsbank, og måden, man sætter kunderne, medarbejderne og lokalsamfundet i fokus, tiltaler mig meget. Jeg elsker kundekontakten og at hjælpe kunderne med at finde de relevante løsningen til dem. Desuden sætter sparekassen pris på seniorer, og det passer mig jo ganske godt, når jeg efterhånden tilhører den grupppe, siger Finn Søndergaard.

Han holder gerne et højt aktivitetsniveau i fritiden og kan godt lide sport. Det være sig svømning eller en tur i motionscenteret, og ellers en løbetur. Gerne sammen med sin søn.

Skal det gå mere stille for sig, fordyber Finn Søndergaard sig gerne i modelbyggeri af blandt andet fly og kampvogne fra forskellige tidsperioder.

Et par gange om året rejser han desuden sammen med en gruppe ligesindede til udlandet for at besøge forskellige udstillinger og museer.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Seneste

Reklame

Tags

juni 2021
M Ti O To F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Populære artikler