Det Kolding-baserede reklamebureau Adtention A/S byder det unge hold fra Webstarters A/S indenfor i en ny kreativ, digital konstellation.
Det er nรฆppe nogen hemmelighed, at medie- og kommunikationsbranchen de sidste รฅr har vรฆret prรฆget af store digitale forandringer, der spiller en voksende rolle pรฅ de traditionelle reklamebureauers virke. Det er en udvikling det traditionsrige reklamebureau Adtention i Dalbygade i Kolding har fulgt tรฆt, og nu er offentliggรธrelsen af fusionen med det digitale marketing- og webbureau, Webstarters, en realitet. Det oplyser Adtention A/S i en pressemeddelelse:
– Vi er i Adtention kendte for at levere strategiske og kreative lรธsninger med et langsigtet, effektfuldt fokus. I kraft af fusionen med Webstarters, fรฅr vi nu mulighed for at tilbyde markedet et end-to-end rรฅdgivning, og vores platform bliver dermed vรฆsentligt styrket i fremtiden med den nytilkomne digitale fokusering, fortรฆller administrerende direktรธr, Brian Stein.
Det digitale serv er fremtidens matchbold
Den nyeste udgave af BureauTrends, en รฅrlig rapport udarbejdet og udgivet af BureauBiz og MyResearch, vidner ogsรฅ om de digitale bureauers eksplosive vรฆkst. De digitale bureauer prรฆsterede i 2019 en bruttoavance pรฅ 2,872 milliarder kroner. Det er en stigning pรฅ 10,7% fra รฅret fรธr. Modsat oplever de traditionelle reklamebureauer ikke samme รธkonomiske fremgang.
Webstartersโ tidligere administrerende direktรธr, Dennis Frederiksen, ser derfor lyset i det kommende tvรฆrfaglige samarbejde:
– รt af de kompetencesรฆt, de digitale bureauer mangler, er kreativitet. Omvendt kan vi i markedsudviklingen se, at de klassiske reklamebureauer i hรธj grad er udfordret af manglen pรฅ digitale kompetencer, fortรฆller han og fortsรฆtter:
– Med Webstartersโ digitale profil, samt Adtentions kreative evner og tilgang til konceptudvikling, ser jeg vores samlede produkt til markedet som helhedsskabende og meget integrerbart pรฅ tvรฆrs af brancher.
Dennis Frederiksen indtrรฆder sammen med Jesper Kaae, tidligere partner i Webstarters, i Adtentions nye partnerkreds.
Et gammelt bekendtskab i nye klรฆder
Adtention og Webstarters har boet dรธr om dรธr pรฅ Dalbygade i Kolding siden 2018, og de to bureauer har lรธbende samarbejdet om kundeprojekter for bl.a. C2B-auktionsplatformen Solgt.com samt Din Bilpartner, en af Danmarks stรธrste vรฆrkstedskรฆder.
Det er derfor ogsรฅ med stor ro i maven, at Brian Stein entrerer den nye, digitale alliance:
– Vi har samarbejdet med Webstarters de sidste tre รฅr, og vi har tillige vรฆret partnere i virksomheden. Derigennem har vi i den grad fรฅet bevis for de kompetencer, Webstarters har. Ogsรฅ vores vรฆrdier og mรฅden, vi anskuer tingene pรฅ, er helt i linje med hinanden, sรฅ det er et perfekt match, slutter Brian Stein.