Kolding Netavis

Yonis fra Kolding skal repræsentere Danmark ved Cannes

Elo Christoffersen
Yonis Abdirizak Mahamed fra Kolding glæder sig til snart at afslutte sin bachelor. Ud over at være passioneret omkring motion graphics, drømmer han om en karriere, hvor kreativitet kan skabe positiv forandring. Foto: UC Syd.

Yonis Abdirizak Mahamed fra Kolding har vundet en prestigefyldt plads på det internationale Roger Hatchuel Student Academy under verdens største reklamefestival i Cannes.

Når Cannes Lions Festival afholdes i juni, vil Yonis Abdirizak Mahamed fra Grafisk Kommunikation på UC Syd i Kolding være en af deltagerne på det anerkendte Roger Hatchuel Student Academy.

-Det føles stadig uvirkeligt. Jeg er meget glad for muligheden og føler mig taknemmelig. Jeg ser frem til at dykke ned i en kreativ boble med talentfulde personer fra hele verden, fortæller Yonis i en pressemeddelelse.

Yonis blev udvalgt efter at have indsendt en personlig video til Creative Circle, der repræsenterer akademiet i Danmark. Det er første gang siden 2018, at en dansk studerende har fået en plads på akademiet, hvor der kun er plads til én studerende fra hvert land. Akademiet giver unge kreative redskaber og netværk til at kickstarte en karriere i reklame- og kommunikationsbranchen.

Samtidig med forberedelserne til Cannes er Yonis i praktik hos bureauet addiktSchbang i Amsterdam, hvor han arbejder med alt fra kundeopgaver til kreative udviklingsforløb, især inden for motion design. Praktikken er en vigtig del af uddannelsen, som giver ham en forsmag på branchen og mulighed for at udvikle sine faglige og personlige kompetencer.

Yonis drømmer om at arbejde som art director og motion designer efter afslutningen af sin uddannelse i Kolding. Ambitionen er at skabe projekter, der ikke kun er visuelt stærke, men også kan bidrage positivt til verden.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel