Kolding Netavis

Rekord i salget af “Huskekager”

Elo Christoffersen
Af Elo Christoffersen Erhverv
Huskekagen blev solgt i Føtex og Bilkas bagerier i hele landet. Pressefoto.

Medarbejderne hos Bilka i Kolding har formået at opnå en imponerende bedrift ved at sætte rekord i salget af Huskekager. Dette salg har kastet lys over glemte kriser i verden, hvor millioner af mennesker har akut behov for nødhjælp.

Det dedikerede team hos Bilka i Kolding har gjort en betydningsfuld indsats, som strækker sig langt ud over byens grænser. Ved at yde en ekstra indsats i butikkens bageri har medarbejderne solgt en rekordmængde Huskekager, hvilket har gjort dem til vindere i regionens konkurrence om mest salg.

Huskekagen blev til i et samarbejde mellem Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp. Kagen har fokus på verdens glemte kriser, hvor millioner af mennesker lider i skyggen af voldelige konflikter og hungersnød. Disse kriser, der foregår i lande som Sudan, Syrien og DR Congo, får sjældent den opmærksomhed, de fortjener fra medier og beslutningstagere:

-Vi er stolte over at have bidraget til at gøre en forskel ved at sælge Huskekager. Det skaber en god dynamik og fællesskabsånd blandt kollegaerne at vide, at salget støtter mennesker i nød – og vi er meget glade for at vinde titlen for mest kager solgt, fortæller bagermesteren i Bilka Kolding, Dennis Østergaard Hansen, i en pressemeddelelse.

Satte gang i meningsfulde samtaler

Det rekordstore salg har igangsat meningsfulde samtaler blandt lokalbefolkningen i Kolding. Huskekagen blev solgt fra den 17. september til den 30. oktober, hvor medarbejderne med glæde og åbenhed tog udfordringen op og solgte flest Huskekager i regionen. Kagen tilfredsstillede ikke kun den søde tand – den gav også kunderne mulighed for at læse om verdens glemte kriser og støtte Folkekirkens Nødhjælps arbejde via en QR-kode på emballagen.

-Vi er dybt taknemmelige for medarbejdernes imponerende indsats hos Bilka Kolding. Det er fantastisk at se, hvordan lokalsamfundet kan bidrage til at styrke den kollektive bevidsthed, siger direktør for kommunikation, bæredygtighed og public affairs i Salling Group, Henrik Vinther Olesen.

Samtidig har medarbejdernes rekordstore salg skabt værdifulde samtaler i hjemmene i Kolding og omegn, takket være en lydhør og købevillig kundegruppe. Den lokale indsats er et eksempel på, hvordan samfundet i Kolding kan forene kræfterne om at gøre en meningsfuld forskel, som kan mærkes langt uden for byens grænser.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel