Kolding Kommune og Business Kolding går nu nye veje for at holde erhvervslivet informeret. Et nyt magasin bliver i disse dage omdelt for at give fakta og fællesskab.
Den fælles fortælling om Kolding er vigtig. Desuden er budskaber om infrastruktur, bæredygtighed og byggetilladelser emner som Koldings erhvervsliv gerne vil høre om.
Derfor sender Kolding Kommune og Business Kolding i fællesskab et nyt magasin ved navn Vækst ud til virksomhederne. Erhvervslederne i Kolding er nemlig de bedste ambassadører for byen, og derfor skal de klædes på til at blive klogere på hinanden og det der foregår.
-Vi kan se på vores salg af eksempelvis erhvervsjord, at det primært er lokale virksomheder, der køber, fordi de enten skal flytte til større eller udvider deres virksomhed. Og de gange hvor udenbys virksomheder er i spil, er det oftest fordi, de kender nogen i Kolding, som har anbefalet byen. Det er derfor vores ønske at få så meget viden ud til erhvervslivet som muligt. Så de er klædt på til at tale Kolding op, når de sidder i et netværk eller støder på virksomheder, der overvejer at flytte til området, fortæller kommunaldirektør, Thomas Boe, i en pressemeddelelse.
Magasinet bliver i disse dage uddelt til alle virksomheder med over to ansatte. Håbet er, at erhvervslederne vil give sig tid til at lade sig inspirere af både de kommunale fortællinger og andre erhvervslederes successer.
-Vi skal klappe hinanden på skuldrene, og glæde os over hinandens resultater. Sammen står vi stærkt, og måske kan virksomhederne også inspirere hinanden, når de står frem med deres historier, siger Thomas Boe.
Konceptet i magasinet er også at lave et personligt portræt af forskellige erhvervsledere. I første udgave er det Stifteren af Sondex, Aage Søndergaard, der bliver interviewet om sit liv.
-Vi tror på, at den personlige fortælling vil få en bedre snak i gang, når vi igen kan mødes, og at vi kender mere til hinanden end at man blot er direktør for en virksomhed. Kolding er i rivende udvikling. Med magasinet får vi sat spot på nogle af de mange gode historier om det at drive virksomhed i Kolding Kommune, siger Morten Bjørn Hansen, administrerende direktør hos Business Kolding.
Vækst kommer i postkassen de kommende dage, og det er meningen, at magasinet skal udkomme hvert halve år. Magasinet er skrevet og fotograferet af lokale, ligesom det er også er trykt lokalt.