Kolding Netavis

Kolding skal turde sælge sig selv – med kultur som drivkraft

Elo Christoffersen
Vibeke Henriksen (M). Privatfoto.

Læserbrev af Vibeke Henriksen (M), byråds- og regionskandidat, Dalbyvej 16, 6000 Kolding.

Vi har stærke virksomheder, dygtige uddannelsesinstitutioner og en historie, mange byer misunder os. Alligevel fremstår Kolding ofte som lidt for beskeden i landskabet. Det er tid til at rykke ved den fortælling.

Kultur er ikke kun noget, der foregår bag museumsdøre. Kultur er også identitet, branding og erhvervsudvikling. Når vi formår at formidle vores historie og særpræg på en levende måde – også digitalt – skaber vi byliv, besøgende og omsætning.

Forestil dig en gågade, hvor historien går hånd i hånd med detailhandlen. Hvor turister bliver hængende længere, fordi byen giver dem oplevelser, ikke kun varer. Hvor butikker og caféer spiller aktivt med i formidlingen af Koldings kulturarv – og dermed får en stærkere fortælling selv.

Det er ikke et spørgsmål om enten kultur eller erhverv. Tværtimod. Når Kolding bliver en destination, man søger hen til – ikke kører forbi – vinder vi alle.

Kolding skal turde tænke sig selv større. Og det starter med, at vi tør fortælle, hvem vi er – med stolthed, mod og kultur som katalysator.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel