Kolding Netavis

Kolding Egnsteater får nyt logo og en ny profil

Elo Christoffersen
Af Elo Christoffersen Kolding

Nu får Kolding Egnsteater et nyt logo og en ny profil.

Efter indgåelsen af den nye egnsteateraftale med Kolding Kommune, der officielt trådte i kraft d. 1. januar 2021, får Kolding Egnsteater en ny grafisk profil, hjemmeside samt et nyt logo.

– Det er nye tider, siger direktør Sophie Lauring i en pressemeddelelse og fortsætter:

– Det er klart at når man indgår en egnsteater-aftale, så har man også brug for forandring og at vise, at teateret er på vej flere nye retninger. Fokus er fortsat på scenekunst af høj kvalitet, og Kolding Egnsteater vil stadig være et kulturelt fyrtårn for byen. Men også et sted hvor der er noget for enhver smag og et hvert publikum – samt et sted hvor man har lyst til at komme fordi man føler sig velkommen i afslappede omgivelser. Mange har ofte en forestilling om, at det med at gå i teateret er sådan noget stift og formelt noget, men det er det slet ikke. Det er en kulturel oplevelse, hvor man som publikum får en helt unik oplevelse, som man ikke får andre steder. Vi fortæller relaterbare historier og navnlig Kolding historier, som der kommer endnu flere af.

– Derfor har vi på teatret valgt at lave et helt nyt logo – et logo hvor der også er en genistreg i. Vender du logoet om på siden, er det et K og E, der er skåret ud. Vender du det på højkant er det en visuel afspejling af den smukke gamle biblioteksbygning, hvor teateret ligger. Kolding er jo DESIGN CITY – så derfor er det vigtigt for os, at vi ligeledes tager del i de visioner, der ligger for Kolding. Vi krydrer det nye med det gamle, fortæller marketing og kommunikationsansvarlig på teatret, Signe Højlund Koch.

Logoet er i øvrigt udtænkt og udarbejdet af teaterets dygtige grafiker Karin Helvig.

I 1. halvår af 2021 er programmet også spækket med en masse fantastiske aktiviteter – bla. teaterets store egenproduktion Erna i Krig, der skal spille udendørs forskellige steder i hele Kolding Kommune, samt en co-produktion med Team Teatret; Hey Lin, der er en ungdomsforestilling – som alle generationer kan relatere til. Jazz i Trekanten kommer også til at bruge teateret til en masse koncerter, og så kommer der fokus på comedy og forskellige events. Derudover er der også en masse spændende lokale samarbejder undervejs til glæde for Koldings borgere.

– For os er det vigtigste, at borgerne får lyst til at komme ned i teateret og få en god oplevelse, det er vi jo garant for. Det er dit, mit og vores teater – her er alle velkomne lyder, det fra direktør Sophie Lauring.

Her er det nye logo i fuld størrelse:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel