Connect with us

Erhverv

Kendt skobutik lukker i Kolding

Offentliggjort for

den

Bianco Footwear bliver også lukket i Kolding, da kæden Bianco lukker alle butikker i Danmark og Norge. Foto: Pexels/Pixabay (Modelfoto)
Bianco Footwear bliver også lukket i Kolding, da kæden Bianco lukker alle butikker i Danmark og Norge. Foto: Pexels/Pixabay (Modelfoto)

De 23 butikker i Danmark og Norge – herunder den ene i Kolding – lukker. Det har ejeren valgt.

Skokæden Bianco lukker og slukker i Danmark og Norge. Det har ejeren af kæden, Last Studio, besluttet, skriver Avisen Danmark.

Dermed lukker også butikken, Bianco Footwear, i Østergade i Kolding. Det er dog endnu ikke besluttet, hvornår butikkerne skal lukke. I Danmark er der ni butikker og 14 butikker i Norge.

Årsagen til lukningen er, at kæden gennem mange år har kørt med underskud.

Engang havde Bianco 180 butikker fordelt i fire lande. Men nu slutter eventyret.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Reklame

Erhverv

Den ene af finalisterne er fra Kolding

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Den ene af finalisterne er fra Kolding. Det er Knud Majgaard Jensen, Anders Jensen & Palle Jensen fra Autocentralen.com A/S i Kolding. Foto: BlumePress.

Årets Ejerleder 2021 bliver fundet ved et arrangement i Vejle den 3. november.

Den 3. november afholder PwC Årets Ejerleder 2021 i Sydjylland for 18. gang i samarbejde med Nykredit og Dansk Erhverv. Prisen går til den ejerleder, der har gjort en stor forskel for virksomhedens succes og er med til at skabe en bæredygtig fremtid. De tre finalister i Sydjylland er nu fundet.

Den ene af finalisterne er fra Kolding.

Det er Knud Majgaard Jensen, Anders Jensen & Palle Jensen fra Autocentralen.com A/S i Kolding.

Knud Majgaard Jensen driver Autocentralen med sine to sønner Anders og Palle Jensen og sammen udgør de tre ejerledere en stærk familiefunderet virksomhed med en over 40-årig historik. Der er særligt tre forhold, som de tre ejerledere vægter højt; lokalsamfundet, kunderelationer og medarbejderne. Familien engagerer sig i lokalområdet og sponsorerer både KIF Håndbold og Kolding IF, og de er samtidig ikke bange for at hive lokal ufaglært arbejdskraft ind.

Ejerlederne lever efter mantraet “Kunden har altid ret”, og det gælder, uanset om kunden er lille eller stor. Det gælder også, når det kan resultatere i en meromkostning for Autocentralen. Medarbejderne er alfa og omega for ejerlederne. De går ikke på kompromis med deres trivsel, og uanset hvor dygtig og værdifuld en medarbejder er, bliver god respektfuld opførsel altid vægtet højest. Familien har for nyligt valgt at afgive 10 % af virksomheden til en ledende medarbejder for at udvise tillid og give medarbejderen endnu mere commitment til Autocentralen, skriver PwC i en pressemeddelelse.

De to andre finalister er fra Esbjerg.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Beautycos satser bæredygtigt

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Beautycos tester en helt ny bæredygtig emballageløsning, der kan reducere brugen af pap radikalt. Pressefoto.

Beautycos, der blandt andet har en butik i Kolding, vil nu satse på bæredygtigheden.

Når Beautycos sælger sine produkter på nettet, er kunderne og virksomheden med til at generere en del af de næsten 50.000 tons papaffald, der årligt er resultatet af pakker, der bliver sendt hjem til forbrugere, bliver hentet i pakkebokse eller på afhentningssteder.

Men det kan snart være slut, fortæller AnnSofie Sejersen, der er ansvarlig for butikken i Kolding:

-Vi har startet forsøg med en løsning fra den danske iværksættervirksomhed Pero Solutions, hvor intelligente og digitale labels i kombination med forsendelseskasser i plastmaterialer, der kan recirkuleres op til 1000 gange, giver helt nye muligheder.

Beautycos, der udover butikken i Kolding også har butikker i København, i Aarhus, Aalborg, Vejle, Horsens, Randers, Roskilde og Odense, sælger til godt og vel 400.000 unikke kunder om året.

Tror på at kunderne vil have en bæredygtig løsning

Og en pæn andel vælger ofte at købe via virksomhedens webshop, når de igen skal have plejeprodukter, makeup, parfume eller andre helse- eller skønhedsprodukter.

-Vi er temmelig sikre på, at rigtig mange af vores kunder gerne vil have en mere bæredygtig løsning, når det gælder emballage. Der er grunden til, at vi har valgt at afprøve løsningen fra Pero Solutions, fortæller AnnSofie Sejersen.

De foreløbige resultater tegner lovende, og Beautycos har derfor en forventning om, at muligheden for recirkulérbar og bæredygtig emballage bliver en realitet i webshoppen i løbet af det kommende år.

Pero Solutions var tidligere i år finalist i konkurrencen om årets klimaiværksætter som repræsentant for Region Syddanmark. Fra domicilet i Sønderborg arbejder virksomheden på at færdiggøre udviklingen af en løsning til webhandlen, hvor emballage recirkuleres og genbruges.

Kernen i løsningen er digital, da der er tale om en label, der, efter man har taget sine varer, skifter til returadressen, så emballagen umiddelbart kan sættes tilbage i pakkeboksen, gives tilbage til udbringeren eller til pakkeshoppen.

-Vi er meget tæt på at kunne rulle løsningen ud i større stil, og det er ikke mindst forsøgsordninger, som den Beautycos har i gang, der får rettet de sidste detaljer til. Vi tror på, at vi i 2022 kan ændre logikken og logistikken i webhandel i en meget mere bæredygtig retning, fortæller Jakob Dige fra Pero Solutions.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Netto får nyt koncept: Åbner 28. oktober

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Nettos nye butik på Haderslevvej i Kolding er 28. oktober klar med ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider. Foto: Ulrik M. Eriksen.

Nettos nye butik på Haderslevvej i Kolding er klar med et helt nyt butikskoncept: Ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne vil møde, når de fra den 28. oktober, går på indkøb i deres lokale Netto på Haderslevvej i Kolding.

Butikken åbner nemlig med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

-Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, direktør i Netto.

Særlig indretning

Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

En anden ting der gør det nemmere at handle i den nye butik, er Scan&Go, hvor man via sin smartphone selv scanner og betaler sine varer mens man køber ind. Man skal blot downloade app’en og registrere sig, og så er man i gang. Det er nemt og hurtigt, og man slipper for at stå i kø ved kassen.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Mads Larsen.

Han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik:

-Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.

Nettos nye butik i Kolding er en af i alt 69 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2021. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Om den nye Netto-butik

Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

Markant større frugt- og grøntafdeling.

En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød.

Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.

Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

Scan&Go med egen udgangs-gate.

Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Ny projektleder

Offentliggjort for

den

Forfatter:

37-årige Henning Rahr Horst fra Kolding er blevet ansat som projektleder hos CBRE Intego A/S' aarhusianske afdeling. Pressefoto.

CBRE Intego har ansat en ny projektleder.

37-årige Henning Rahr Horst er per 1. oktober ansat som projektleder hos CBRE Intego A/S’ aarhusianske afdeling.

Henning har en mekanisk baggrund, da han er uddannet maskinmester. Han kommer senest fra en stilling som projektleder hos Sealing System.

Han vil med sine kompetencer og erfaring bidrage positivt til CBRE Integos forsatte udvikling og vækst.

Privat er Henning bosiddende i Kolding.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Efter blot et år: 26-årig koldingenser indtrådt som partner

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Anders Pedersen (t.v.) og Lasse Winther Jørgensen (t.h.) på kontoret i Kolding. Pressefoto.

Koldingenseren blev ansat i august 2020. Her blot et år efter er Anders Pedersen netop indtrådt som Partner i WeMarket Kolding.

Det er ikke mange 26-årige, der både har stiftet egen virksomhed og været indehaver af flere webshops ved siden af livet som studerende. Men Anders Pedersen fra Kolding er en af dem.

Og han satte ikke farten ned, da bacheloren var i hus, men fik direkte efter uddannelsen job hos marketingbureauet WeMarket i Kolding.

Blot et år efter, pr. 1. september 2021, er han indtrådt som partner i bureauet, og selvom det er gået stærkt, har det været helt rigtigt for både Anders Pedersen og WeMarket.

-Timingen var perfekt nu. Vi er inde i en god vækstperiode og at dele ansvaret ud vil kun give god mening på længere sigt. WeMarket Kolding er stadigvæk “ung”, og derfor har jeg mulighed for at komme med mine inputs til, hvor vi skal styre forretningen hen i fremtiden. Lasse har egenskaber, som jeg ikke har og omvendt, og derfor er vi et godt match til at hjælpe hinanden på hver vores områder. WeMarket består af gode mennesker, som kun vil det bedste for kunden, og værdierne er lige efter min bog. Der er god sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv og stemningen og samarbejdet internt er behageligt, forklarer Anders Pedersen i en pressemeddelelse.

Visioner for fremtiden

Der er allerede stærke visioner for bureauets fremtid hos den nyslåede partner, som ligeledes håber personligt at kunne bidrage til den fortsatte udvikling i WeMarket.

-Min vision er, at vi i WeMarket Kolding skal have Danmarks absolut bedste specialister indenfor digital marketing. Vi behøver ikke være de største, men vi vil gerne være de bedste! Kan vi indenfor 4 år sidde +10 personer i Kolding med hver deres område og med en sund forretning bagved, så har vi nået en milepæl. Personligt håber jeg, at jeg kan være med til at skabe en endnu større vinderkultur, som gavner vores kunder. WeMarket et godt sted at lære nye ting, fordi der er så mange dygtige medarbejdere i de forskellige afdelinger, og jeg glæder mig til at fortsætte med at lære og lære fra mig, lyder det fra Anders Pedersen.

Netop som Anders Pedersen er indtrådt som partner, har WeMarket Kolding ligeledes ansat Anders Lund som Google Ads Specialist.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Reklame

Tags

oktober 2021
M Ti O To F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Populære artikler