Kolding Netavis

Flere glade kunder og solid vækst efter rekordår

Elo Christoffersen
Administrerende direktør, Kenneth Brinkmann. Pressefoto.

2024 blev et stærkt år for DM Greenkeeping, hvor både græsplæner og forretning voksede i takt.

Det hele startede med to greenkeepere og en idé. I dag er DM Greenkeeping i Kolding blevet en landsdækkende serviceforretning med tusindvis af loyale haveejere, der hver sæson får hjælp til en sund og flot græsplæne. Og mens mange virksomheder taler om vækst og skala, har DM Greenkeeping valgt en lidt anden vej: at gøre pleje af græsplænen simpelt og effektivt for kunderne.

Efter et oprydningsår i 2023 fik virksomheden i 2024 finpudset driften, forbedret logistikken og gjort den gode kundeoplevelse endnu bedre. Resultatet blev det hidtil bedste år med en omsætning på over 120 millioner kroner og en driftsindtjening, der viser, at forretningen er godt trimmet. Det skriver DM Greenkeeping i en pressemeddelelse.

Glade kunder og stærk logistik i centrum

DM Greenkeeping har i dag over 35.000 faste kunder på abonnement og står for mere end 100.000 plænebesøg i 2025. Den egenudviklede software hjælper med at planlægge og optimere ruterne, så både tid og ressourcer bliver brugt bedst muligt.

-Vi har brugt de seneste år på at få styr på det grundlæggende – og det kan mærkes. Vores kunder får en bedre oplevelse, og internt har vi fået skabt en kultur, hvor folk trives og bliver hængende, fortæller administrerende direktør, Kenneth Brinkmann, som kom til i efteråret 2024.

Webshoppen vokser med opgaven

Samtidig er virksomhedens webshop, hvor både abonnenter og andre haveejere kan købe græsfrø, gødning og robotplæneklippere, blevet en vigtig del af forretningen.

-Vi kan mærke, at mange gerne vil gøre lidt ekstra selv, og her hjælper vi gerne – også med produkter, vi selv bruger i marken,” siger Kenneth Brinkmann. I dag står webshoppen for over 40 % af omsætningen, og nye produkter er allerede på vej ind, siger Kenneth Brinkmann.

Tak for tilliden

Midt i tallene og teknikken står én ting stadig øverst på listen: kundernes tillid.

-Vi er virkelig taknemmelige for, at så mange vælger os igen og igen. Det forpligter – og vi gør, hvad vi kan for at leve op til det hver eneste dag. Vi tager det ikke for givet, siger Kenneth Brinkmann.

Vejen frem

DM Greenkeeping har ikke travlt med at nå “målet” – for målet er netop at gøre tingene ordentligt og vokse i et tempo, hvor organisationen kan følge med.

-Vi kommer til at fortsætte med at vokse, men det vigtigste for os er, at kvaliteten følger med hele vejen. Det skal være sjovt at gå på arbejde og rart at være kunde – så skal resultaterne nok komme, forklarer Kenneth Brinkmann.

Ud over Danmark har DM Greenkeeping også taget hul på et nyt kapitel med et lille kontor i Hamborg.

-Tyskland er spændende, og vi har kastet en snor i vandet der. Vi tager det stille og roligt – lærer, justerer og ser, hvordan konceptet fungerer uden for Danmark. Det er ikke nogen nem opgave, men det er sådan, vi bedst lærer noget nyt, slutter Kenneth Brinkmann.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel