Mange danskere vil i år holde ferie i det danske sommerland. I Middelfart, Fredericia og Kolding vil man gerne have dem til også at kigge mod Lillebælt.
Med kampagnen ”Lillebælts Vilde Vidundere” henvender de tre byer sig i fællesskab til børnefamilier, naturentusiaster og par uden børn i lokalområdet og resten af Danmark. Et ejendomsmæglerperspektiv giver kampagnen en særlig synlighed, oplyser Visit Kolding i en pressemeddelelse.
Kampagnen lægger sig tæt op ad, at det i år er naturens år og skaber en parallel til DR1’s programmer om vores vidunderlige verden. Og naturen med eksempelvis den store bestand af marsvin er noget helt særligt ved Lillebælt, men aktørerne bag kampagnen ser også på andre Vilde Vidundere. Derfor har kampagnen ud over naturen fokus på at skabe liv og vækst i lokale butikker og på attraktioner, overnatningssteder, cafeer og restauranter – som man med et glimt i øjet ”sætter til salg”.
Ud over at kampagnen har fokus på Lillebælts Vilde Vidundere, låner den begreber og salgsargumenter fra ejendomsmæglerverdenen. Og i en række film, som kommer ud i en stor digital kampagne på facebook og instagram, vil man kunne genkende stemningen fra kendte boligprogrammer.
Borgmestrene i de tre byer er enige om, at det er en vigtig fælles opgave at markedsføre Lillebælts Vilde Vidundere.
Lige nu har kampagnen fokus på sommerferien, men når alle trækker i arbejdstøjet igen, og der bliver mulighed for at holde møder og konferencer, har Lillebælt meget at byde på. Også her hjælper den fælles indsats med at skabe synlighed.
– Vi er i et område af Danmark, hvor skabertrang, iderigdom og design lever side om side med naturens storhed og historiens vingesus. Det giver masser af oplevelser ikke bare i ferien, men også når virksomheder og organisationer igen skal holde møder og konferencer. Her kan vi virkelig skabe nogle både vilde og vidunderlige mødepakker i alle tre byer, lyder det fra Koldings borgmester, Jørn Pedersen.
De mange aktører, der er gået sammen om at synliggøre Lillebælts Vilde Vidundere i et stærkt samarbejde, er VisitMiddelfart, VisitFrederica, Destination Lillebælt, Meeting Lillebælt, Brobygning Middelfart, Middelfart Handel, Naturpark Lillebælt, Business Kolding og VisitKolding.