Der åbnes forsigtigt op for kommunikationsafdelingen.
I mere end en måned har CSV Kolding været fysisk lukket ned på grund af Coronavirussen. Nu bliver det igen muligt med direkte borgerkontakt i forhold til dem, der har udfordringer med eksempelvis høreapparat eller har brug for et synshjælpemiddel.
– Vi ved, at der er mange, der venter med længsel efter igen at kunne komme i direkte kontakt med CSV. Det bliver nu muligt at få besøg hjemme af en konsulent eller i særlige tilfælde komme forbi CSV til en forudgående aftalt tid, siger afdelingsleder Line Juhl.
Ved CSV er der ansat tale-, syns-, høre- og IKT-konsulenter, der hjælper borgere i Kolding Kommune med forskellige typer af kommunikative udfordringer. Det kan fx være brug af hjælpemidler, der er helt afgørende for, at borgeren i sin dagligdag kan være i kontakt med omverdenen og undgå at blive yderligere isoleret i denne tid.
– Vi følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer af hensyn til både borgerens og personalets sikkerhed. Det gælder i forhold til afstand, afspritning, rengøring af hjælpemiddel og brug af værnemidler. Det er vigtigt, at borgeren melder afbud, hvis vedkommende udviser symptomer på sygdom såsom tør hoste, feber eller vejrtrækningsbesvær, slutter Line Juhl.