Undersøgelse viser, at danskerne i Region Syddanmark vil “leve mere i nuet”.
Virker citatet ”Jeg vil leve mere i nuet” på den nye Coca-Cola dåse bekendt? Så er det måske fordi, det er dit eget. Som en del af den nye kampagne “Open To Better” har Coca-Cola nemlig spurgt danskerne, hvad de har lært i 2020 og ønsker at fokusere mere på fremover.
Region Syddanmark vil “leve mere i nuet”
Ifølge undersøgelsen, som YouGov har foretaget, svarer mere end halvdelen (56%) af danskerne fra Region Syddanmark, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona. Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest (37%) på, at de vil ’leve mere i nuet’, mens mere end hver tredje (36%) ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’. Disse og en række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.
– Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt. Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ’Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv, siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola, i en pressemeddelelse.
Under corona-krisen har hver tredje dansker i Region Syddanmark (32%) opdaget nye sider af sig selv. Corona-krisen har også givet danskerne lyst til at bruge mere tid i naturen, på at træne og på at rejse rundt i Danmark. Især i Region Syddanmark har man fået lyst til at bruge naturen mere – således svarer 35% af danskerne i Region Syddanmark.
Fra tanke til handling
Selvom 2020 har fået os til at revidere vores liv og prioritere anderledes, er det kun knap hver fjerde jyde og fynbo, der har sagt deres corona-forsæt højt eller skrevet dem ned. Det håber Coca-Cola nu at kunne hjælpe dem og resten af danskerne med i et online univers, hvor man bl.a. kan få eksperthjælp fra Master i Positiv Psykologi og coach Katrine Sejersen-Permin, der peger på vigtigheden af at få sat ord og billeder på sine drømme og mål.
– Vi mennesker har dovne hjerner og kan godt lide at gøre det, vi plejer at gøre. Vi kan muligvis godt mærke, at der er noget i vores liv, vi kunne tænke os var anderledes. Men fordi det kræver utrolig meget af os at lave om på ting i vores liv, får vi oftest ikke handlet på det. Heldigvis kan man blive bedre til at handle på sine drømme med simple øvelser. Når vi f.eks. forestiller os at vi har opnået noget vi drømmer om, eller skaber et konkret billede af det, så snyder vi faktisk hjernen til at tro, at det er noget vi allerede har gjort, og det forstærker vores tro på, at vi kan gøre det igen.
Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål
Ud over ekspertråd kan du også få inspirerende tips fra Claudia Rex på sitet. Hun benytter sig meget af visualiseringsøvelser, og dem har hun brugt flittigt gennem 2020. Hun er nemlig en af de mange danskere, som har taget sit liv op til revision – og hun har brugt vision boards for at få sat billeder på sine mål og til at bevare fokus på dem. På Coca-Cola sitet kan du helt konkret se, hvordan hun bruger vision boards.
– 2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere. En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021, fortæller Claudia Rex i pressemeddelelsen.
Så hvis du søger inspiration til, hvordan du får sat ord og billeder på dine drømme og mål i 2021, kan du besøge onlinesitet www.coke.dk/open.
Highlights fra YouGov-undersøgelsen for Coca-Cola om Region Syddanmarks erkendelser under corona:
• 56% i Region Syddanmark svarer, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til genovervejelse efter tiden med corona-lockdown.
• 37% i Region Syddanmark svarer, at de vil ’leve mere i nuet’ end før.
• 36% i Region Syddanmark svarer, at de ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.
• 24% i Region Syddanmark svarer, at de ’vil undgå at lægge for mange planer på forhånd’.
• 75% i Region Syddanmark svarer, at de hverken har sagt deres corona-løfter højt eller skrevet dem ned nogen steder.
• 32% i Region Syddanmark svarer, at de har opdaget nye sider af sig selv under corona-krisen.
• 35% i Region Syddanmark svarer, at grundet corona-krisen har de fået lyst til at bruge naturen mere.