Burgersalget var på sit højeste 1. januar, men daler i ugerne efter. Koldingensernes svækkede privatøkonomi og nytårsforsæt om en sund kost får restaurant til at dumpe prisen på burgere hele januar.
Der er intet som en saftig burger dagen derpå, og nytårsdag er burgeren traditionelt den mest efterspurgte vare på Wolt’s platform. Det gælder også hos restauranten The Burger Concept i Kolding, der under normale forhold sælger cirka dobbelt så mange burgere 1. januar sammenlignet med en gennemsnitlig dag.
Når nytårsforsættet om en sundere livsstil derefter sætter ind hos mange, daler burgersalget til under normalen. Det lagt sammen med koldingensernes pressede privatøkonomi har i år fået The Burger Concept i Kolding til at slå op mod 50 procent af burgerprisen i januar, så alle burgere fås til 29 kroner.
-Inflationen og danskernes fravalg af takeaway har fået burgerrestauranter til at gå konkurs på stribe. Og selvom det er en dyr investering at dumpe prisen på vores bedst solgte fødevare, er vi overbeviste om, at det batter at imødekomme den store efterspørgsel, der i øjeblikket er på lavprismad, fortæller Simon Franck, medejer af The Burger Concept i Kolding, i en pressemeddelelse.
Nye burgere vinder frem
Den klassiske cheeseburger er normalt bestselleren nytårsdag, oplyser The Burger Concept i Kolding. Derudover har flere fået smag for nye burgervarianter, blandt andet plantebaserede, italienske og mexicanske burgere.