Kolding Netavis

Borgerservice: -Prøv en anden kommune

Læserbrev af Mirela Tanovic (C), byrådskandidat, Primulavej, 6000 Kolding.

Borgerservice betegnes som indgangen til det offentlige – og forhåbentligt hjælp til borgerne. Hurraaaa for det.

I vores fantastiske Kommune har jeg – normalt oplevet en rigtig god service, de få gange jeg har haft behov for hjælp. I dag havde jeg akut behov for hjælp, hvorefter jeg blev henvist til MIN Kommune. Jeg betragter selvfølgelig Kolding Kommune som MIN Kommune, da jeg bor her, betaler skat her, mv.

Da jeg hørte, at man ikke længere kan møde op i Kommunen uden tid, tjekkede jeg i dag (d. 03.06.2021), hvor den første ledige tid er d. 9.06.2021. Totalt irrelevant, når man har behov for akut hjælp?

Jeg ringer til Borgerservice og forklarer, at jeg er henvist til MIN Kommune, da der er tale om en akut sag, hvorfor jeg ønsker en tid i dag eller i morgen.

Hvad sker der så? Den pågældende medarbejder fortæller mig, at de har meget travlt og at alle tiderne er booket. Den venlige medarbejder fortæller mig følgende – jeg citerer – ”Prøv en anden Kommune, vi har ikke tid”.

Kære Kolding Kommune,

Skal jeg, som skatteborger i Kolding Kommune, kontakte Vejle- eller Odense Kommune, for at få hjælp i Borgerservice? Det er virkelig en skam, hvis jeg skal!

Nu er jeg heldigvis i stand til at navigere i systemet, men jeg kan simpelthen ikke undgå at tænke på vores kære svage og ældre borgere. Tænk, hvis de fik besked på, at de skulle prøve en anden Kommune? Hvis de ikke kan finde rundt, skal de så ikke have nogen hjælp?

Det er en skam, at man i 2021 oplever dette.

Jeg hørte, at Borgerservice ikke har noget med politik at gøre? Men spørgsmålet er, hvem der sætter Kolding Kommunes serviceniveau? Det gør politikerne!

Tak for denne oplevelse kære politiker.

Tagget med:
Del denne artikel
Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *