JydskeVestkysten, som også hører under Jysk Fynske Medier, skal endnu engang spare.
Jysk Fynske Medier, der blandt andet udgiver JydskeVestkysten, Ugeavisen Kolding samt Skala FM og Radio VLR, skal ud i en ny sparerunde.
Onsdag aften er det blevet besluttet, at der skal skæres 150 stillinger væk. En spareplan på 228 millioner kroner over tre år, skriver Fyens Stiftstidende, fyens.dk.
Årsagen til, at det nu igen er nødvendigt med en spareplan er, at annoncørerne til aviserne forsvinder. Annoncerne vil i følge fyens.dk svinde ind med 10 procent i løbet af de næste tre år.
Jysk Fynske Medier blev skabt i 2015 – en fusion af Fynske Medier, Jyske Medier og Sydjyske Medier. Her blev tættekammen kørt godt og grundigt igennem med besparelser og effektiviseringer for cirka 550 millioner kroner.
I forbindelse med den nye spareplan vil lønningerne frem til år 2022 holdes i ro.
Det er endnu ikke oplyst, hvor de 150 stillinger spares væk. Men i følge fyens.dk vil mediekoncernen forsøge, at friholde de skrivende journalister.