Virksomheden FRÅST, der leverer måltider, snacks og desserter på frost direkte til forbrugernes dørtrin, lanceres nu i Danmark.
Hjem-IS karakteristiske klokkelyd betyder fremover mange flere frost-valg til danskerne. Med smagfulde frisktillavede måltider på få minutter udfordrer FRÅST take-away-branchen og gør forbrugernes hverdag lettere.
FRÅST udbygger Hjem-IS-konceptet, udvikler logistik- og distribution og øger digitaliseringen. Sortimentet er på forkant med trends som mere grønt, mindre kød. FRÅST´s forretningsmodel – og Hjem-IS-brandet – har kurs mod Norge og på sigt Europa, oplyser FRÅST.
Hjem-IS-depotet ligger i Kolding.
Vækst
Markedet for Convenience-produkter vækster, og er på blot 11 år steget med 50% . På en gennemsnitsaften vælger 72% af danskerne Convenience-produkter og måltider og 15 % vælger take-away. FRÅST har relevans hele året og sætter ind med nøgleordene logistik, ekspertise, kvalitet og teknologi.
-Det er udviklingen i markedet for Convenience-produkter i kombination med vores unikke distributionsmodel, mestring af den nyeste fryse-teknologi og den grønne madtrend, der ligger til grund for helårsvirksomheden FRÅST. Vi er sat i verden for at sætte god smag på forbrugernes hverdag med frisktillavede kvalitetsmåltider og for at ekspandere forretningsmodellen. Først til Norge og derefter ud i Europa,” udtaler Nordic General Manager for FRÅST, Torben Meng. FRÅST-produkter er specialudviklet og forhandles kun hos FRÅST.
Det er ikke bare danskerne, der vælger convenience-måltider. Det er en global trend.
FRÅST
• Ordet FRÅST (udtales “frost”). Navnet fortæller ret præcist, det som sælges – nemlig varer på frost. Navnet skrives med ”Å” – for at have en nordisk reference, når virksomheden senere skal lanceres på Europæiske møder.
Sortimentet
• Flere slags stenovns-pizzaer, og en bund til byg-selv-pizza med Pomodoro tomat-sovs
• Pastaretter f.eks. Lasagne Verde eller Bolognese
• Risotto f.eks. Risotto a la Milanese
• Italienske desserter f.eks. Tiramisu og lækre kager med f.eks. citroncreme