Kolding Netavis

Voksende lingerikæde vil indtage Kolding

Elo Christoffersen
Af Elo Christoffersen Erhverv
Wunderwear har succes med at gøre tingene på gammeldags manér og være til stede i det fysiske handelsliv. Og netop handelslivet i Kolding er attraktivt ifølge lingerikæden. Foto: PR.

Mens onlinehandlen brager derudad, vil den danske lingerikæde Wunderwear åbne yderligere 14 butikker landet over inden udgangen af 2024. Kolding er i kikkerten som en af de foretrukne handelsbyer.

I en tid, hvor vi lægger flere og flere penge online, går lingerikæden Wunderwear mod strømmen og analogt til værks, når de vil åbne flere fysiske butikker. Den frivillige kæde har succes med at gøre tingene på gammeldags manér og være til stede i det fysiske handelsliv. Og netop handelslivet i Kolding er attraktivt ifølge lingerikæden.

-Kundeservicen og den faglige rådgivning i de fysiske forretninger er vores spidskompetence, og derfor vil vi være fysisk til stede i det lokale handelsliv. Kolding er en by med et godt handelsliv, hvor de lokale støtter op om butikkerne, og derfor ser vi Kolding som en attraktiv by at åbne forretning i, fortæller kædechef i Wunderwear Susanne Ipsen og tilføjer:

-Vi leder efter de rigtige samarbejdspartnere blandt de lokale ildsjæle og forretningsdrivende. Det kan både være dem, der har årelang erfaring med at drive forretning og gerne vil være en del af en kæde, men det kan også være de helt grønne, der er klar til at kaste sig over lingeriets skønne verden, lyder det fra Susanne Ipsen.

Wunderwear har sat et ambitiøst mål om at ekspandere med 40 procent flere butikker, inden udgangen af 2024, og blikket er derfor rettet mod 14 byer over hele landet.

Ikke alt kan handles på nettet

Lingerikædens succes med fysiske forretninger og ambitionen om flere gemmer sig faktisk i selve undertøjet. Undertøj fungerer nemlig ikke online, mener kædechefen.

-Det er simpelthen meget sværere at købe en bh over nettet end for eksempel en bluse. Bh’er kommer i så mange forskellige kombinationer af mål og skålstørrelser, at det næsten er umuligt at ramme rigtigt uden vejledning og uden at prøve den først, slutter Susanne Ipsen.

24 procent af Wunderwears webshop kunder henter deres ordrer i en af de fysiske butikker fremfor at få varerne leveret. Ved afhentningen får de samtidig vejledning omkring det, de har købt over nettet.

– I rigtig mange tilfælde har kunderne brug for professionel hjælp, også når de har handlet i vores egen webshop. Her er de fysiske butikker redningen, der sikrer, at kunden kommer godt i mål, og det skal også være en mulighed for de lokalt handlende, lyder det fra Susanne Ipsen.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel