Kolding Netavis

50.000 kroner på højkant i konkurrence

Elo Christoffersen
Af Elo Christoffersen Kolding
Foto: Elo Christoffersen (Arkivfoto)

Det gælder om at udvikle de bedste forretningsidéer.

I weekenden den 22.-24. marts konkurrerer studerende, iværksættere og virksomheder om at udvikle de bedste forretningsidéer og vinde præmier for et samlet beløb på 50.000 kroner i Kolding.

Konkurrencen afholdes i Pakhuset i Kolding og er arrangeret af Business Kolding i samarbejde med sponsorerne StartupBoost og Fynske Bank.

Det bliver en weekend i iværksætteriets og entreprenørskabets tegn, siger Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen.

– Takket være sponsorerne har vi kunnet stable en kæmpe konkurrence på benene. Det bliver et brag af en weekend i Pakhuset, hvor alle der har lyst til at se de studerende og iværksætterne konkurrere, er velkomne til at kigge forbi, siger Morten Bjørn Hansen i en pressemeddelelse.

Udvikle, netværke og skabe sammen

Der er mulighed for at deltage både som studerende, iværksætter eller etableret erhvervsdrivende med en ny ide – formålet med weekenden er at udvikle, netværke og skabe sammen.

Der konkurreres om at vinde titlen som enten ”Den Mest Skalerbare Ide” eller ”Ideen med Størst Socialøkonomisk Effekt”. Med hver titel følger der 25.000 kroner sponsoreret af hhv. StartupBoost og Fonden for Fynske Bank.

Det er et begrænset antal projekter som kan deltage i konkurrencen. Tilmelding på idéniveau frem til d. 24 februar. Herefter udvælges 10 ideer som der bliver dannet teams ud fra. Tilmeldingsfristen er d. 15 marts. Tilmelding er gratis og kan ske her.

– Vi står midt i en digital omstilling for hele samfundet, og vi har mere end nogensinde brug for de rigtigt gode ideer. Vi håber at præmierne kan give startskuddet for en ny spirende ide, der skaber vækst og arbejdspladser i erhvervslivet, siger Morten Bjørn Hansen.

Selskabet StartupBoost er stiftet af erhvervsfolk fra Kolding, som ønsker at hjælpe virksomhederne og de gode ideer.

– Entrepreneurial Weekend rammer plet i forhold til de målsætninger vi har med StartupBoost. Det handler om at understøtte de gode ideer og forretningsplaner, og få skabt opmærksomhed omkring alt det fantastiske som sker i Kolding disse år. Derfor er det et perfekt match for os, siger Frank Birkegaard, formand for StartupBoost.

Fynske Bank har støttet Entrepreneurial Weekend med sponsorater ved alle otte events der indtil nu er afholdt, og glæder sig over, at begivenheden nu får et markant løft.

– Hvis vi fortsat skal være et rigt samfund, har vi brug for, at de gode ideer får et skub bagpå, så de kan blive til ny forretning eller til nye virksomheder. Fynske Bank er stolte over at være en del af arbejdet i Entrepreneurial Weekend, hvor vi hylder dem, der kan gøre en forskel, slutter Morten Skov, filialdirektør for Fynske Bank Kolding.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel