Connect with us

Erhverv

3Butikken i Kolding Storcenter genåbner med nyt fokus

Offentliggjort for

den

3Butikkerne – herunder butikken i Kolding Storcenter er nu klædt på til at servicere erhvervskunder i endnu højere grad end tidligere. Pressefoto.

Under vinterens corona-nedlukning har teleselskabet 3’s butikker brugt tiden på oprustning. Og når 3Butikken i Kolding Storcenter og resten af landets storcentre åbner i dag, er målet klart: Fremover skal alle 3Butikker landet over være lokale samlingspunkter for inspiration og rådgivning – ikke kun for privatkunder, men også erhverv.

I dag genåbner Kolding Storcenter og resten af storcentrene landet over, og dermed kan de sidste 3Butikker nu endelig også slå dørene op og byde kunderne velkomne – og det gælder både privat- og erhvervskunder.

Under vinterens corona-nedlukning har 3 nemlig brugt tiden på at forberede sig, så 3Butikkerne fremover er klædt på til at servicere erhvervskunder i endnu højere grad end tidligere.

– Vi oplever ofte, at kunderne besøger en butik i privat regi den ene dag, og i arbejdsøjemed den næste. Det gælder både de mindre erhvervsdrivende i lokalområdet og større virksomheder, hvor medarbejderne eller den telefoniansvarlige indimellem foretrækker at kigge forbi, hvis de har brug for assistance. Rigtig mange forskellige mennesker har deres naturlige gang i vores butikker, og vi skal selvfølgelig kunne hjælpe og rådgive dem alle sammen, siger Lasse Schneider, Head of Retail hos 3, i en pressemeddelelse.

Medarbejder skal styre erhvervssalget

3 har under nedlukningen ansat en medarbejder til at drive erhvervssalget fra butikkerne ved bl.a. at uddanne og træne medarbejderne i 3Business’ løsninger og optimere interne systemer og processer.

3Business får også fremover en mere tydelig plads i butikkerne, der vil kunne benyttes som showroom for erhvervsdivisionens account managers.

Dermed forventer 3, at butikkerne fremover skal blive et samlingspunkt for inspiration og rådgivning for det lokale forretningsliv.

-Muligheden for personlig kontakt og betjening er lige så vigtig for erhvervskunder, som den er for privatkunder. Derfor er 3Butikkerne et rigtig godt supplement til vores account managers, selvbetjeningsplatforme og de rådgivere, der kan nås på telefonen og mail. Vi har et defineret mål om, at det skal være nemt og enkelt at være kunde hos os, så derfor skal vi være til stede, der hvor kunderne er – og de er altså også i butikkerne. Det ved vi, for vi har allerede set en markant effekt af indsatsen i de strøgbutikker, der åbnede tidligere på foråret, siger Sigurd Leth, direktør for 3Business.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Erhverv

Sender penge tilbage til medlemmerne

Offentliggjort for

den

Forfatter:

KHLs formand Hans Damgaard. Pressefoto.

Kolding Herreds Landbrugsforening , KHL, holder på medlemmerne og udlodder del af overskuddet.

Kolding Herreds Landbrugsforening lander et overskud i 2021 og sender 2,7 millioner kroner retur til medlemmerne.

-På trods af Corona-udfordringerne har vi haft et godt år i KHL. Det er positivt, at foreningen igen præsterer et overskud, og at det ganske direkte kommer det enkelte medlem til gode. Og samtidig er medlemstallet status quo, hvilket er ret enestående for en dansk landbrugsforening anno 2022. KHL er spillevende med en sund, velsmurt rådgivningsforretning og en skarp landbrugspolitisk profil, siger KHLs formand Hans Damgaard.

Pengene skal ud at arbejde

Det er stor efterspørgsel på foreningens ydelser, som i kombination med stram styring af økonomien og en stor indsats af KHLs dygtige medarbejdere, der har resulteret i et årsresultat på godt 3,2 mio. kroner.

Bestyrelsen har besluttet at sende 2,7 mio. kr. af overskuddet retur til medlemmerne via udlodning. Udlodningen andrager 9 procent af de købte ydelser i 2021 for økonomi, planteavl, miljø, teknologi og fjerkræ.

Overskudsdelingen kommer oveni de 1.112.000 kroner, som de aktive medlemmer i 2021 fik i timesatsrabatter, så samlet set vender 119 procent af det gennemsnitlige indbetalte kontingentbeløb på 3,2 mio. kr. tilbage til medlemmerne.

-Et positivt regnestykke, som gør det ekstra motiverende at være medlem af KHL, hvor vi mener, at pengene så vidt muligt skal ud at arbejde og gøre gavn hos medlemmerne, siger Hans Damgaard.

Udlodningen modregnes på en faktura sammen med opkrævningen for medlemskontingent for 2022.

-Vi kommer stærkt igen

KHL lever, og samtidig glæder Hans Damgaard sig over, at det lysner flere steder i dansk landbrug.

Der er altid driftsgrene, som er særligt udfordret. Det gælder lige nu ikke mindst svineproducenterne, mens det heldigvis lysner for flere andre animalske driftsformer samt planteavlerne. For foreningen har Corona’en betydet hjemmearbejde for mange medarbejdere og et lavere aktivitetsniveau i forhold til medlemmerne.

-Men vi kommer stærkt igen, og hvor var det dejligt, at vi – før Corona’en igen lukkede landet ned – nåede at holde et brag af en høstfest for KHLs medlemmer og ansatte. Det lunede i en udfordrende tid, og fra bestyrelsen skal lyde en velment tak for den ekstraordinære indsats, KHLs medarbejdere har ydet også i 2021, slutter KHL-formanden.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Ny direktør

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Den 46-årige Morten Høilund har fra årsskiftet sat sig i direktørstolen hos den velkonsoliderede koldingensiske totalentreprenør. Han kommer fra en stilling som CEO i DSV Prime Cargo.

Et nyt år, en ny direktør og en ny retning. Totalentreprenøren Kjæhr & Trillingsgaard A/S i Kolding har startet en ny æra. Og fra årsskiftet er der sket en omorganisering, hvor de to hovedaktionærer lader en ny direktør tage rorpinden. Det er en længere konstituering, der dermed er på plads og vil sikre, at Kjæhr &Trillingsgaard A/S fortsat kan levere erhvervsbyggeri af høj kvalitet.

Virksomheden, der har eksisteret siden 1906, bygger på ordentlighed, og det er præcis det, der har gjort, at Morten Høilund har takket ja til jobbet.

-I Prime Cargo var vi ”den pæne dreng” i klassen, og de værdier kan jeg videreføre i mit nye job. For mig er integriteten vigtig. Hvis jeg skal stå i spidsen for noget, skal jeg kunne identificere mig med virksomheden. Og i Kjæhr & Trillingsgaard A/S bygger de på gode værdier. Her tager man ikke bare opgaver ind, fordi man kan tjene pengene. Her tager de ordre ind, som de har tid og mandskab til. Det betyder, at de altid leverer til tiden, og at budgetterne holdes. De værdier ser jeg frem til at videreføre, fortæller Morten Høilund.

Er ikke selv fra byggebranchen

Han er ikke selv fra byggebranchen, men er uddannet speditør, og har siden 1998 haft med projektledelse og logistik at gøre. Og det ser han som en helt klar fordel.

-Vi har et godt set up til byggeri, min opgave er at skaffe de rette kunder samt udvikle strategi og organisation. Og så har jeg jo stadig de to garvede i baghånden, som brænder for deres virksomhed, siger Morten Høilund.

Fjerde generation

De to garvede er Christian Trillingsgaard, som er fjerde generation i virksomheden, samt den erfarne medejer og bestyrelsesformand, Kaj Aage Nielsen, som i 2018 købte sig ind i virksomheden. De to forlader nu direktørposten, og træder lidt i baggrunden, men vil stadig bruge deres kompetencer i virksomheden.

Desuden er en af medarbejderne, indkøbs- og kalkulationschef, Lars Møllgaard, kommet ind i ejerkredsen. De seneste år er organisationen blevet trimmet og gjort konkurrenceklar, så Morten Høilund fra første dag har en motiveret og toptunet organisation i ryggen.

-Vi kan allerede nu se frem til spændende byggeprojekter i ordrebogen, så vi glæder os til samarbejdet med Morten. Vi har et godt hold af folk med forstand på byggeri, så valget af Morten er helt bevidst. Vi skal fornyes lidt og se virksomheden med andre øjne. Det tegner godt for virksomhedens udvikling fremover, lyder det fra medejerne, Christian Trillingsgaard og Kaj Aage Nielsen.

Kjæhr & Trillingsgaard A/S har 14 funktionærer samt ca. 150 medarbejdere hos underleverandører og samarbejdspartnere og flyttede sidste år til nyt domicil på Nordager 17 i Kolding.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Café og sandwichbar lukket

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Melina's Café- & Sandwichbar i Adelgade i Kolding er lukket. Foto: BlumePress.

Der er lukket. Der bliver ikke åbnet igen i Kolding.

Melina’s Café- & Sandwichbar i Adelgade i Kolding er lukket. Og det er permanent. Det fortæller Bo Hansen, der har stået for driften:

-Vi har flere afdelinger, men én ting er helt sikkert: Vi skal aldrig nogensinde have noget med Kolding at gøre igen. Der er ikke andet end konstant sygdom deroppe. Denne afdeling har mere sygefravær end vi har i alle andre afdelinger sammenlagt. Vi dropper derfor Kolding og den åbner ikke igen, siger Bo Hansen i en mail til Kolding Netavis.

At ansatte i restaurationsbranchen i Kolding skulle være mere syge end andre steder, har Melina’s Café- & Sandwichbar ikke vedlagt nogen dokumentation for. Kolding Netavis har i dag talt med flere restauranter, der ikke kan nikke genkendende til mere sygdom her i Kolding.

Indehaver af Melina’s Café- & Sandwichbar er Christine Mathilde Hansen. Hun er bosiddende i Broager ved Sønderborg i Sønderjylland. Hun stod også bag Milas & Malthe’s på Akseltorv, der i følge cvr-registret startede 27. maj 2020 og nu også er under konkursbehandling. Desuden stod hun også bag Melina’s Café og Sandwichbar i Kolding Storcenter, som også er lukket.

Foto: BlumePress.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Bronuts overlever: Åbner i januar

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Her ses Bronuts' direktør, Ninos Oraha (t.h.) og Türker Alici. Foto: BlumePress (Arkivfoto)

Fem af kædens butikker genåbner i januar.

Efter Bornuts 10. december gik konkurs, er der godt nyt for de, som elsker disse donuts. Bronuts overlever nemlig.

I følge Ekstra Bladet er det stifter af Lyngså Invest, Lars Langelund Jørgensen, der har reddet Bronuts. Bronuts Group ApS er blevet oprettet. Lars Langelund Jørgensen ejer 50-66 procent af det nye selskab, mens Türker Alici og Ninos Oraha hver ejer 20-25 procent.

-Türker og jeg er sindssygt glade for, at det lykkedes at redde Bronuts. Vi har savnet vores fantastiske kollegaer og vores endnu mere fantastiske gæster. Nu glæder vi os til at komme videre på Bronuts-rejsen sammen med dem. Vi vil have fuld fokus på at kunne genåbne og igen kunne tilbyde alle vores dejlige gæster de bedste donuts i verden, fortæller Ninos Oraha i en pressemeddelelse.

Han var sammen med Türker Alici indehavere af Bronuts. Efter redningen er Ninos Oraha direktør for det nye selskab. Han understreger, at man denne gang vil træde på bremsen og ikke åbne nye filialer i samme tempo, som i den konkursramte Bronuts.

-2022 bliver et år, hvor vi lige rykker lidt tilbage på banen. Det handler om at få styr på vores forretning mere end det handler om at åbne nye butikker. Nu skal vi gøre konceptet klar til at kunne endnu mere fremover, siger Ninos Oraha.

Bronuts vil åbne i januar. Den nøjagtige dato er endnu ikke klar.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Erhverv

Jem & Fix dømt for vildledning af forbrugere

Offentliggjort for

den

Forfatter:

Retten i Kolding har idømt Jem & Fix A/S en bøde på 150.000 kroner for at have overtrådt markedsføringsloven. Foto: Elo Christoffersen (Arkivfoto)

Retten i Kolding har idømt byggemarkedskæden Jem & Fix A/S en bøde på 150.000 kroner for at have vildledt om priser på sin hjemmeside og i tilbudsaviser.

Retten i Kolding har idømt Jem & Fix A/S en bøde på 150.000 kroner for at have overtrådt markedsføringsloven. Byggemarkedet har oplyst priser uden fragt, selvom forbrugerne ikke kunne købe produkterne, uden at betale omkostninger til fragt.

Sagen drejede sig om markedsføringen af en reol og fire forskellige trailere. Reolen og trailerne blev markedsført på selskabets hjemmeside og i dets tilbudsaviser i forskellige perioder i 2017 og 2018.

Fragt ikke oplyst

Ifølge produktoversigten på selskabets hjemmeside havde reolen en pris på 398 kr. Det blev ikke samtidig oplyst, at forbrugerne skulle betale 299 kr. i fragt. Det blev først oplyst, når man klikkede sig videre fra produktoversigten til produktsiden.

Ifølge retten var det vildledende, at det ikke var oplyst, at der kunne blive tillagt fragt til prisen. Det forhold, at der nederst på produktsiden var mulighed for at klikke på ”Fragtpris og leveringsomkostninger” havde ingen betydning.

For så vidt angår trailerne var prisen oplyst eksklusive omkostninger til indregistrering, ekspeditionsgebyr og fragt med stor, rød skrift. Den samlede pris fremgik med mindre, sort skrift. Man kunne dog ikke købe trailerne uden at betale den samlede pris. Retten udtalte, at markedsføringen derfor var vildledende.

Retten fandt ikke, at det var vildledende, at Jem & Fix A/S i en periode havde oplyst prisen uden omkostninger til indregistrering, ekspeditionsgebyr og fragt med stor rød skrift og ved siden af havde oplyst den samlede pris med stor, sort skrift.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen, siger:

-De priser, som virksomheder annoncerer med, skal være de priser, som vi forbrugere kan købe varerne til. Hvis det annoncerede beløb kun udgør en del af prisen, fremstår produkterne billigere end de faktisk ender med at være, og det er ulovligt.

-Dommen understreger, at alle obligatoriske omkostninger skal indregnes i prisen. Det gælder også fragt. Hvis fragten ikke kan beregnes på forhånd, fx fordi fragtprisen afhænger af det samlede køb, skal oplysningen om, at der tillægges fragt, stå i umiddelbar tilknytning til prisen.

Få nyheder fra Kolding Netavis direkte i din indbakke. Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Læs mere...

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tags

januar 2022
M Ti O To F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Populære artikler