Kolding Netavis

Taskegigant i udvidet satsning: Flere outdoor-produkter til danskerne

Elo Christoffersen

Forhandleren af tasker, rygsรฆkke og rejseudstyr, NEYE, oplever som fรธlge af coronavirussen en รธget efterspรธrgsel pรฅ baggrund af ny tendens.

Coronakrisen har trods nye grรฆnseรฅbninger รฆndret sommerferieplanerne for stรธrstedelen af danskerne, og langt de fleste planlรฆgger fortsat at holde ferien hjemme i รฅr. Det mรฆrker man hos NEYE, hvor salget af udstyr til den aktive fritid er steget markant og nu bliver en satsning, som kรฆden vil fokusere endnu mere pรฅ fremover:

– Det er tydeligt, at de eksotiske rejsemรฅl i langt de fleste tilfรฆlde er blevet udskudt og erstattet af en ny slags lokal ferie. Vandrerygsรฆkke, cykeltasker og praktiske strandtasker er i hรธj kurs i vores butikker, og vi forudser et kรฆmpe boom i staycations, som vi naturligvis gerne vil bakke op om. Ferie i Danmark og aktive fritidsaktiviteter optager for alvor mange danskere nu, siger administrerende direktรธr for NEYE A/S og NEYE-Fonden, Camilla Raffnsรธe, i en pressemeddelelse.

NEYE er en landsdรฆkkende kรฆde, som har to butikker i Kolding.

De lokale rejseoplevelser, โ€™slow travelโ€™ og รธget aktiv fritid har vรฆret i vรฆkst de seneste รฅr. Det er en udvikling, man har fulgt hos NEYE, og som nu fรฅr kรฆdens direktรธr til at sรฆtte ord pรฅ valget om at fokusere endnu mere pรฅ outdoor-kategorien:

– Transformation og udvikling har vรฆret nรธgleordene for os det seneste รฅr, hvor vi i hele landet har styrket vores lokale setup. At vi nu intensiverer vores outdoor-kategori er derfor bรฅde et strategisk valg om at gรฅ forrest pรฅ de tendenser, vi forudser, ligesom timingen passer godt ind i danskernes รฆndrede ferieplaner i รฅr, fortsรฆtter Camilla Raffnsรธe.

Ifรธlge hende tager aktiv ferie og fritid i disse รฅr nogle store kvantespring, og omstillingen til flere produkter til det aktive liv har derfor vรฆret et gradvis skifte i landets butikker:

– Vores outdoor-kategori er lรธbende blevet styrket med flere og mere specialiserede produkter for at matche danskernes interesse for det aktive liv. Detailbranchen er i hastig udvikling, og derfor er jeg stolt af, at vi fortsat lykkes med at matche efterspรธrgslen og behovene ude hos forbrugerne, siger Camilla Raffnsรธe.

Stรธtter lokal krรฆftforskning

Ifรธlge Camilla Raffnsรธe har danskernes mentalitet og tilgang til shopping generelt flyttet sig pรฅ det seneste, og flere er blevet bevidste om at handle lokalt og stรธtte danske brands.

At danskerne nu i hรธjere grad prioriterer at holde ferien hjemme og shoppe lokalt stemmer ifรธlge NEYE-direktรธren fint overens med NEYE-Fondens formรฅl om at donere overskuddet fra de lokale butikker til de lokale forskerenheder inden for krรฆft:

– Siden 1977 har NEYE doneret sit overskud til dansk krรฆftforskning. Og det er fortsat en mรฆrkesag hvert รฅr at stรธtte lokale forskerenheder, da det jo er vores kunder og det daglige arbejde ude i de lokale butikker, der overhovedet gรธr donationerne mulige. At vi nu vรฆkster og satser endnu mere pรฅ outdoor-kategorien er med til at gรธre os til en mere seriรธs spiller over for blandt andre udenlandske onlineshops. Det er afgรธrende for os i NEYE, at vi hele tiden udvikler os bรฅde online og i de fysiske butikker. Vi skal gรธre os sรฅ attraktive, at kunderne vรฆlger at stรธtte det lokale handelsliv og dermed shopper til fordel for dansk krรฆftforskning, slutter taskekรฆdens direktรธr Camilla Raffnsรธe.

NEYE-butikkernes overskud er gennem mere end 40 รฅr blevet doneret til forskning i krรฆft, og alene de seneste fem รฅr har NEYE-Fonden doneret over 48 mio. kr. til dansk krรฆftforskning. Senest har NEYE-Fonden under coronakrisen doneret 2,7 mio. kroner til det gode og vigtige formรฅl.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Sรฅ fรฅr du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel
Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krรฆvede felter er markeret med *